Új főoldal 2017-10-18T08:38:13+00:00
  • Képek cím nélkül
    Seres László kiállítása

    Schneller János
    Az „érzéki képződmény” (Heinrich Gomperz fogalma), ami minden esetben emberi alkotás eredményeként jön létre mint műalkotás, Seres esetében soha nem depiktív, azaz lefestő, ábrázoló, hanem „piktív", azaz csak festésként (plasztikai értelemben) hat. „Míg a leképező művészetben minden művészi tevékenység meglévő tárgyakat vesz alapul, és ezeknek legalább egy tulajdonságát absztrahálja, a nem ábrázoló művészet alapjaiban új tárgyat hoz létre”, és vezeti be az érzéki világba. Olyat mutat meg, ami korábban nem létezett.

  • És az idő megy
    Jovián György kiállítása

    Abafáy-Deák Csillag–Kölüs Lajos
    A bontott tárgyak – legyen az fékdob, lendkerék, dinamó, felnyitott számítógépház, tartályok vagy golyóscsapágy – diszharmonikus létezésébe, megjelenésébe, rejtekhelyébe feledkeznek, az emberi természet részei, elpusztíthatatlanoknak tűnnek. Illegetik magukat, páváskodnak, uralkodnak. A világ megbomlott rendjére utalnak, csendjük félelmetes, ember alkotta csend.

Art MArket

Pályázati felhívás

By | szeptember 11, 2019|Categories: Szélesvászon|Tags: , , , |

A Sztehlo Lili Kulturális Egyesület és a Mindszenty Alapítvány pályázatot ír ki a Városmajori Jézus Szíve templom két, még üresen álló, egyenként 35 négyzetméteres díszüvegablakának megtervezésére. A Városmajori templom a 20. századi magyar művészet és

Hordozható azilum – A 63. Vásárhelyi Őszi Tárlat díjazottjainak kiállítása

By | október 13, 2016|Categories: ONLINE|Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , |

P. Szabó Ernő
A dolgok jelenlegi állása szerint alighanem kevesen vannak, s megvallom, magam sem tartozom közéjük, akik úgy vélik, hogy ez a világ a létezhető világok legjobbika. Az egyetértés azonban valószínűleg csak e tény megállapításáig marad meg legtöbbünk között, asszociációink, elképzeléseink, megoldáskereső gondolataink ezután a legkülönbözőbb irányokba ágaznak el.

Képek cím nélkül
Seres László kiállítása

By | október 16, 2019|Categories: ONLINE|Tags: , , |

Schneller János
Az „érzéki képződmény” (Heinrich Gomperz fogalma), ami minden esetben emberi alkotás eredményeként jön létre mint műalkotás, Seres esetében soha nem depiktív, azaz lefestő, ábrázoló, hanem „piktív", azaz csak festésként (plasztikai értelemben) hat. „Míg a leképező művészetben minden művészi tevékenység meglévő tárgyakat vesz alapul, és ezeknek legalább egy tulajdonságát absztrahálja, a nem ábrázoló művészet alapjaiban új tárgyat hoz létre”, és vezeti be az érzéki világba. Olyat mutat meg, ami korábban nem létezett.

Szentendre a kortárs magyar művészetet népszerűsítette Rómában

By | október 16, 2019|Categories: Szélesvászon|Tags: , , |

Október 12-én Rómában, a Mirabilia Urbis fesztiválon vendégeskedett a Szentendrei Szabadtéri Tárlat – ezúttal is számos régi és új kiállító közreműködésével. Különleges magyar kiállítást tekinthettek meg a rómaiak az elmúlt hétvégén a Campo de Fiori

Derengés: akarat és forma

By | október 15, 2019|Categories: Szélesvászon|Tags: , , , |

Zhou Song: No. 9, 2018, olaj vászon, 180×100 cm Az Ybl Budai Kreatív Ház 2018. májusi nyitása óta a hazai mellett impozáns bemutatóhelyévé vált a távol-keleti kortárs képzőművészetnek. Ennek jegyében, a magyar–kínai diplomáciai

Creative News

    Kedvezményes előfizetés pedagógusoknak és tanulóknak

      Képek cím nélkül
      Seres László kiállítása

      október 16, 2019|0 Comments

      Schneller János
      Az „érzéki képződmény” (Heinrich Gomperz fogalma), ami minden esetben emberi alkotás eredményeként jön létre mint műalkotás, Seres esetében soha nem depiktív, azaz lefestő, ábrázoló, hanem „piktív", azaz csak festésként (plasztikai értelemben) hat. „Míg a leképező művészetben minden művészi tevékenység meglévő tárgyakat vesz alapul, és ezeknek legalább egy tulajdonságát absztrahálja, a nem ábrázoló művészet alapjaiban új tárgyat hoz létre”, és vezeti be az érzéki világba. Olyat mutat meg, ami korábban nem létezett.

      És az idő megy
      Jovián György kiállítása

      október 15, 2019|0 Comments

      Abafáy-Deák Csillag–Kölüs Lajos
      A bontott tárgyak – legyen az fékdob, lendkerék, dinamó, felnyitott számítógépház, tartályok vagy golyóscsapágy – diszharmonikus létezésébe, megjelenésébe, rejtekhelyébe feledkeznek, az emberi természet részei, elpusztíthatatlanoknak tűnnek. Illegetik magukat, páváskodnak, uralkodnak. A világ megbomlott rendjére utalnak, csendjük félelmetes, ember alkotta csend.

      Wordpress News

      Pályázati felhívás

      A Sztehlo Lili Kulturális Egyesület és a Mindszenty Alapítvány pályázatot ír ki a Városmajori Jézus Szíve templom két, még üresen álló, egyenként 35 négyzetméteres díszüvegablakának megtervezésére. A Városmajori templom a 20. századi magyar művészet és különösen az egyházművészet kiemelkedő értéke. Az építészekhez társult más alkotók révén valódi összművészeti alkotás, amelyet méltán nyilvánítottak műemlékké. A templombelső rendkívül fontos részét alkották az

      Hordozható azilum – A 63. Vásárhelyi Őszi Tárlat díjazottjainak kiállítása

      P. Szabó Ernő
      A dolgok jelenlegi állása szerint alighanem kevesen vannak, s megvallom, magam sem tartozom közéjük, akik úgy vélik, hogy ez a világ a létezhető világok legjobbika. Az egyetértés azonban valószínűleg csak e tény megállapításáig marad meg legtöbbünk között, asszociációink, elképzeléseink, megoldáskereső gondolataink ezután a legkülönbözőbb irányokba ágaznak el.

      Képek cím nélkül
      Seres László kiállítása

      Schneller János
      Az „érzéki képződmény” (Heinrich Gomperz fogalma), ami minden esetben emberi alkotás eredményeként jön létre mint műalkotás, Seres esetében soha nem depiktív, azaz lefestő, ábrázoló, hanem „piktív", azaz csak festésként (plasztikai értelemben) hat. „Míg a leképező művészetben minden művészi tevékenység meglévő tárgyakat vesz alapul, és ezeknek legalább egy tulajdonságát absztrahálja, a nem ábrázoló művészet alapjaiban új tárgyat hoz létre”, és vezeti be az érzéki világba. Olyat mutat meg, ami korábban nem létezett.

      1610, 2019

      Képek cím nélkül
      Seres László kiállítása

      október 16, 2019|0 Comments

      Schneller János
      Az „érzéki képződmény” (Heinrich Gomperz fogalma), ami minden esetben emberi alkotás eredményeként jön létre mint műalkotás, Seres esetében soha nem depiktív, azaz lefestő, ábrázoló, hanem „piktív", azaz csak festésként (plasztikai értelemben) hat. „Míg a leképező művészetben minden művészi tevékenység meglévő tárgyakat vesz alapul, és ezeknek legalább egy tulajdonságát absztrahálja, a nem ábrázoló művészet alapjaiban új tárgyat hoz létre”, és vezeti be az érzéki világba. Olyat mutat meg, ami korábban nem létezett.

      1610, 2019

      Képek cím nélkül
      Seres László kiállítása

      október 16, 2019|0 Comments

      Schneller János
      Az „érzéki képződmény” (Heinrich Gomperz fogalma), ami minden esetben emberi alkotás eredményeként jön létre mint műalkotás, Seres esetében soha nem depiktív, azaz lefestő, ábrázoló, hanem „piktív", azaz csak festésként (plasztikai értelemben) hat. „Míg a leképező művészetben minden művészi tevékenység meglévő tárgyakat vesz alapul, és ezeknek legalább egy tulajdonságát absztrahálja, a nem ábrázoló művészet alapjaiban új tárgyat hoz létre”, és vezeti be az érzéki világba. Olyat mutat meg, ami korábban nem létezett.

      Photography News

      Képek cím nélkül
      Seres László kiállítása

      október 16, 2019|0 Comments

      Schneller János
      Az „érzéki képződmény” (Heinrich Gomperz fogalma), ami minden esetben emberi alkotás eredményeként jön létre mint műalkotás, Seres esetében soha nem depiktív, azaz lefestő, ábrázoló, hanem „piktív", azaz csak festésként (plasztikai értelemben) hat. „Míg a leképező művészetben minden művészi tevékenység meglévő tárgyakat vesz alapul, és ezeknek legalább egy tulajdonságát absztrahálja, a nem ábrázoló művészet alapjaiban új tárgyat hoz létre”, és vezeti be az érzéki világba. Olyat mutat meg, ami korábban nem létezett.

      Derengés: akarat és forma

      október 15, 2019|0 Comments

      Zhou Song: No. 9, 2018, olaj vászon, 180×100 cm Az Ybl Budai Kreatív Ház 2018. májusi nyitása óta a hazai mellett impozáns bemutatóhelyévé vált a távol-keleti kortárs képzőművészetnek. Ennek jegyében, a magyar–kínai diplomáciai

      És az idő megy
      Jovián György kiállítása

      október 15, 2019|0 Comments

      Abafáy-Deák Csillag–Kölüs Lajos
      A bontott tárgyak – legyen az fékdob, lendkerék, dinamó, felnyitott számítógépház, tartályok vagy golyóscsapágy – diszharmonikus létezésébe, megjelenésébe, rejtekhelyébe feledkeznek, az emberi természet részei, elpusztíthatatlanoknak tűnnek. Illegetik magukat, páváskodnak, uralkodnak. A világ megbomlott rendjére utalnak, csendjük félelmetes, ember alkotta csend.

      Art MArket