PR2 2017-10-18T08:38:13+00:00
  • A(z ön)megismerés rituáléja
    Jagicza Patrícia és Kaliczka Patrícia kiállítása elé

    Dudás Barbara
    A közös cél, a közös ügyért való küzdelem és a különféle magánéleti vagy sorspárhuzamok mellett talán a (figurális) festészet iránti határozott elköteleződés, a szakma iránti őszinte elhivatottság az, ami legerősebben összeköti a két művészt (ebben a kiállításban is). Patrícia és Patrícia, egymásra támaszkodva, mint partners in crime indultak el a kiállításra készülve az (ön)megismerés rögös, ám gyakran frissítően ható útján.

  • Ritual Trail to Self
    Patrícia Jagicza and Patrícia Kaliczka’s exhibition

    Tayler Patrick Nicholas
    The self-portrait reveals traces of an impossible distance – an out-of-body experience, that proposes selfhood through a kind of informed schizophrenia. If “presence is impossible except as co-presence”, who is this other I share myself with? Is the dichotomy of artist and model relevant in this case? Is the mirror or camera – the technical facade – the real eyewitness to this emergence of the self?

  • Képek 18-19 / Iskolateremtő mesterek
    Kőnig Frigyes és Kőnig Róbert kiállítása

    Abafáy-Deák Csillag – Kölüs Lajos
    Minden visszatekintés rátekintés is, amely magában hordozza a jelenidő minden ellentmondását, egyben pecsétet is nyom a múltra, érvényesít, kisajátít, kiemel és el is felejt. Kőnig Frigyes az idő nyomába ered nagy méretű, négyosztatú (quadrifid) festményén. A négyosztatúság a négy világtájat jelképezi, a Nap forgását, egyben az életet. Mintha az éremnek nem hogy három, de négy oldala lenne, de az egyik mindig láthatatlan, vagy csak a beavatottak számára válik láthatóvá.