PR2 2017-10-18T08:38:13+00:00
  • Falak, térképek, idő
    Dréher János képei elé

    Sinkó István
    Falakat, falrészleteket, falfragmentumokat lát a néző első pillantásra Dréher János kiállításán járva. Szinte azt is mondhatnánk, falakba ütközik a látogató. Kissé talán tanácstalan, miért is a számos épületrészlet. Mi készteti az alkotót, hogy ilyen felületek létrehozása révén meséljen gondolatairól? S mik ezek a témák, gondolatok? Hisz látszólag egyszerűen vakolatdarabok lógnak a terem falain, olyan vakolatdarabok, melyeket kikoptatott az idő.

  • Vizuális forradalom
    Metamorfózis I. – II. Nemzetközi Digitális Művészeti Triennálé

    Deák Csillag–Kölüs Lajos
    A Digitális Agora 2018 nemzetközi kiállítás külföldi és magyar vendégművészekkel mutatkozott be. Ez is jelzi, hogy metamorfózis zajlik, az újfajta képalkotási módszer és technika révén vizuális környezetünk és szemléletünk is változik. Új digitális kultúra szemlélői, fogyasztói vagyunk és leszünk. Egyúttal a digitális társadalmat építjük, amely a tudásra és az információra, az élethosszig tartó tanulásra, az érzelmi intelligenciára, a kreativitásra, az innovatív szemléletre és magatartásra, illetve a komplex problémamegoldásra épül. A tárlat művészei egyénien értelmezik, értékelik és használják fel a számítógépes művészet nyújtotta lehetőségeket.

  • UNSEEN CREATURES
    Mira Dalma Makai’s Solo Exhibition

    Tayler Patrick Nicholas
    There is a type of beauty at play here similar to the aesthetics of scientific photographs, which alienate and disembody the observed object. This is the “sea change” of the close-up: when what is in front of us turns into “something rich and strange” just by the sheer fact of our proximity. The dichotomy of strangeness and familiarity is also at stake in Makai’s personal iconography, letting every element become identified as something similar to claws, leaves, shells or gems, but never precisely named and thus remaining ambivalent: somewhere between the unknown and the materialised.