A vállalatok és a kulturális szektor együttműködése
Felmérés

“2020. március közepe óta egyre-másra érkeznek azok a hírek, amelyek a magyarországi kulturális szférát érintik, méghozzá negatívan, hasonlóan több más szektorhoz. Valamiért hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy a művészeti piac kevésbé fontos, mint bármely más terület. Némely esetben talán így is van, hiszen az egészségügyi ellátás valóban a leginkább figyelemre szoruló szegmens, amely így vagy úgy, de mindenkit érint. Viszont az Art is Business-nél abban hisznek, hogy a művészeti szegmensre most nagyobb szükség van, mint valaha. Ahogy Churchill is hangoztatta a második világháborúban, a kultúrát el lehet hagyni, de akkor miért élünk. Nemhiába tudott a művészeti, főleg az előadó-művészeti világ felköltözni az online térbe, ahol megtalálta a helyét – ráadásul óriási sikerrel. De ez nem tarthat örökké.

Az Art is Business abban hisz, hogy a vállalati és a kulturális szféra együttműködése nem csak békeidőben működőképes. Sőt! Egy válságban a művészeti világ szereplői iránt hatalmas lelki igény van. A bezártságban a művészet adja az egyik legszínesebb kitörési pontot. Ezért létszükséglet, hogy hosszútávon is működőképes maradjon.

Emiatt is szeretnék felmérni a jelen pillanatban, hogy a kultúrafogyasztók – legyenek klasszikus vagy könnyűzenei koncertekre, színházi előadásokra, múzeumokba járók – miként gondolkodnak a vállalatok szerepéről. Érdemes-e a céges világot buzdítani arra, hogy tartsanak ki a művészeti szféra mellett, helyezzék új alapokra a velük való együttműködéseket. Egyáltalán: mit gondolnak azokról a cégekről, akik szponzorálnak vagy támogatnak kulturális projekteket, intézményeket?”

A kérdőív itt található.

Az Art is Business kezdeményezésről itt olvashat bővebben.