Új főoldal 2017-10-18T08:38:13+00:00
  • A falusi élet öröksége – Klájó Adrián kiállítása

    Szombathy Bálint
    Klájó trágya-ágya a származás helyét jelöli ki, azt a miliőt, ahonnan mindenki elindult, s ahonnan eltávozott, mert csak egy kicsit is többre vágyott, mint hogy élete végéig tengődésben, igénytelenségben vegetáljon. A kérdéses képi metafora azért is kulcsfontosságú, mert egyöntetűen utal azoknak az anyagoknak, talált tárgyaknak a származására, melyekkel építkezik, kiragadva őket elsődleges állapotukból.

  • Térkoordináták – Nagámi kiállítása

    P. Szabó Ernő
    De hol van Nagámi? Hol van a nagámiság, hol a nagámizmus, ha már ennyire elmélyedtünk az izmusokban? Mit csinálnak a nagámisták, a nagámiánusok? És persze, hol keressük a kiindulópontot e művészet megértéséhez? Az anyagszerűségben talán? A különösen szép, jól faragható, tömbszerűségükben, felületi megjelenésükben egyaránt kifejező fafajtákban, a feketedióban, a mahagóniban?

Kedvezményes előfizetés pedagógusoknak és tanulóknak

Kedvezményes előfizetés pedagógusoknak és tanulóknak

Art MArket

Hordozható azilum – A 63. Vásárhelyi Őszi Tárlat díjazottjainak kiállítása

By | október 13, 2016|Categories: ONLINE|Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , |

P. Szabó Ernő
A dolgok jelenlegi állása szerint alighanem kevesen vannak, s megvallom, magam sem tartozom közéjük, akik úgy vélik, hogy ez a világ a létezhető világok legjobbika. Az egyetértés azonban valószínűleg csak e tény megállapításáig marad meg legtöbbünk között, asszociációink, elképzeléseink, megoldáskereső gondolataink ezután a legkülönbözőbb irányokba ágaznak el.

A falusi élet öröksége – Klájó Adrián kiállítása

By | október 16, 2017|Categories: ONLINE|Tags: , , |

Szombathy Bálint
Klájó trágya-ágya a származás helyét jelöli ki, azt a miliőt, ahonnan mindenki elindult, s ahonnan eltávozott, mert csak egy kicsit is többre vágyott, mint hogy élete végéig tengődésben, igénytelenségben vegetáljon. A kérdéses képi metafora azért is kulcsfontosságú, mert egyöntetűen utal azoknak az anyagoknak, talált tárgyaknak a származására, melyekkel építkezik, kiragadva őket elsődleges állapotukból.

Térkoordináták – Nagámi kiállítása

By | október 13, 2017|Categories: ONLINE|Tags: , , |

P. Szabó Ernő
De hol van Nagámi? Hol van a nagámiság, hol a nagámizmus, ha már ennyire elmélyedtünk az izmusokban? Mit csinálnak a nagámisták, a nagámiánusok? És persze, hol keressük a kiindulópontot e művészet megértéséhez? Az anyagszerűségben talán? A különösen szép, jól faragható, tömbszerűségükben, felületi megjelenésükben egyaránt kifejező fafajtákban, a feketedióban, a mahagóniban?

Időjelek. Negyven éves a Pécsi Galéria

By | október 11, 2017|Categories: ONLINE|Tags: , , , |

Készman József
Négy évtized éppenséggel annyi idő, amennyi elteltével az eleven, aktív, gyakran személyhez kötődő emlékezet átadja helyét a kollektív emlékezetnek. Ami közvetlen és „forró” volt (mondja Jan Assman kultúrakutató), az „hideg” kulturális emlékezetté válik, ráadásul kicserélődnek a szereplők is...

Creative News

    Kedvezményes előfizetés pedagógusoknak és tanulóknak

      A falusi élet öröksége – Klájó Adrián kiállítása

      október 16, 2017|0 Comments

      Szombathy Bálint
      Klájó trágya-ágya a származás helyét jelöli ki, azt a miliőt, ahonnan mindenki elindult, s ahonnan eltávozott, mert csak egy kicsit is többre vágyott, mint hogy élete végéig tengődésben, igénytelenségben vegetáljon. A kérdéses képi metafora azért is kulcsfontosságú, mert egyöntetűen utal azoknak az anyagoknak, talált tárgyaknak a származására, melyekkel építkezik, kiragadva őket elsődleges állapotukból.

      Térkoordináták – Nagámi kiállítása

      október 13, 2017|0 Comments

      P. Szabó Ernő
      De hol van Nagámi? Hol van a nagámiság, hol a nagámizmus, ha már ennyire elmélyedtünk az izmusokban? Mit csinálnak a nagámisták, a nagámiánusok? És persze, hol keressük a kiindulópontot e művészet megértéséhez? Az anyagszerűségben talán? A különösen szép, jól faragható, tömbszerűségükben, felületi megjelenésükben egyaránt kifejező fafajtákban, a feketedióban, a mahagóniban?

      Időjelek. Negyven éves a Pécsi Galéria

      október 11, 2017|0 Comments

      Készman József
      Négy évtized éppenséggel annyi idő, amennyi elteltével az eleven, aktív, gyakran személyhez kötődő emlékezet átadja helyét a kollektív emlékezetnek. Ami közvetlen és „forró” volt (mondja Jan Assman kultúrakutató), az „hideg” kulturális emlékezetté válik, ráadásul kicserélődnek a szereplők is...

      Kortárs archaizmus – Székács Zoltán festményei

      október 9, 2017|0 Comments

      P. Szabó Ernő
      Székács Zoltán a kortárs művészek azon, sajnos egyre kisebb létszámú csoportjába tartozik, akik tudnak és mernek is szép képeket festeni. Mégpedig úgy, hogy magának az anyagnak a törvényszerűségeiből, sajátosságaiból indul ki, az anyagot hagyja élni, dolgozni, mondhatni csak időnként korrigálva a folyamatokat.

      Wordpress News

      Hordozható azilum – A 63. Vásárhelyi Őszi Tárlat díjazottjainak kiállítása

      P. Szabó Ernő
      A dolgok jelenlegi állása szerint alighanem kevesen vannak, s megvallom, magam sem tartozom közéjük, akik úgy vélik, hogy ez a világ a létezhető világok legjobbika. Az egyetértés azonban valószínűleg csak e tény megállapításáig marad meg legtöbbünk között, asszociációink, elképzeléseink, megoldáskereső gondolataink ezután a legkülönbözőbb irányokba ágaznak el.

      A falusi élet öröksége – Klájó Adrián kiállítása

      Szombathy Bálint
      Klájó trágya-ágya a származás helyét jelöli ki, azt a miliőt, ahonnan mindenki elindult, s ahonnan eltávozott, mert csak egy kicsit is többre vágyott, mint hogy élete végéig tengődésben, igénytelenségben vegetáljon. A kérdéses képi metafora azért is kulcsfontosságú, mert egyöntetűen utal azoknak az anyagoknak, talált tárgyaknak a származására, melyekkel építkezik, kiragadva őket elsődleges állapotukból.

      1610, 2017

      A falusi élet öröksége – Klájó Adrián kiállítása

      október 16, 2017|0 Comments

      Szombathy Bálint
      Klájó trágya-ágya a származás helyét jelöli ki, azt a miliőt, ahonnan mindenki elindult, s ahonnan eltávozott, mert csak egy kicsit is többre vágyott, mint hogy élete végéig tengődésben, igénytelenségben vegetáljon. A kérdéses képi metafora azért is kulcsfontosságú, mert egyöntetűen utal azoknak az anyagoknak, talált tárgyaknak a származására, melyekkel építkezik, kiragadva őket elsődleges állapotukból.

      1310, 2017

      Térkoordináták – Nagámi kiállítása

      október 13, 2017|0 Comments

      P. Szabó Ernő
      De hol van Nagámi? Hol van a nagámiság, hol a nagámizmus, ha már ennyire elmélyedtünk az izmusokban? Mit csinálnak a nagámisták, a nagámiánusok? És persze, hol keressük a kiindulópontot e művészet megértéséhez? Az anyagszerűségben talán? A különösen szép, jól faragható, tömbszerűségükben, felületi megjelenésükben egyaránt kifejező fafajtákban, a feketedióban, a mahagóniban?

      1610, 2017

      A falusi élet öröksége – Klájó Adrián kiállítása

      október 16, 2017|0 Comments

      Szombathy Bálint
      Klájó trágya-ágya a származás helyét jelöli ki, azt a miliőt, ahonnan mindenki elindult, s ahonnan eltávozott, mert csak egy kicsit is többre vágyott, mint hogy élete végéig tengődésben, igénytelenségben vegetáljon. A kérdéses képi metafora azért is kulcsfontosságú, mert egyöntetűen utal azoknak az anyagoknak, talált tárgyaknak a származására, melyekkel építkezik, kiragadva őket elsődleges állapotukból.

      1310, 2017

      Térkoordináták – Nagámi kiállítása

      október 13, 2017|0 Comments

      P. Szabó Ernő
      De hol van Nagámi? Hol van a nagámiság, hol a nagámizmus, ha már ennyire elmélyedtünk az izmusokban? Mit csinálnak a nagámisták, a nagámiánusok? És persze, hol keressük a kiindulópontot e művészet megértéséhez? Az anyagszerűségben talán? A különösen szép, jól faragható, tömbszerűségükben, felületi megjelenésükben egyaránt kifejező fafajtákban, a feketedióban, a mahagóniban?

      Photography News

      A falusi élet öröksége – Klájó Adrián kiállítása

      október 16, 2017|0 Comments

      Szombathy Bálint
      Klájó trágya-ágya a származás helyét jelöli ki, azt a miliőt, ahonnan mindenki elindult, s ahonnan eltávozott, mert csak egy kicsit is többre vágyott, mint hogy élete végéig tengődésben, igénytelenségben vegetáljon. A kérdéses képi metafora azért is kulcsfontosságú, mert egyöntetűen utal azoknak az anyagoknak, talált tárgyaknak a származására, melyekkel építkezik, kiragadva őket elsődleges állapotukból.

      Térkoordináták – Nagámi kiállítása

      október 13, 2017|0 Comments

      P. Szabó Ernő
      De hol van Nagámi? Hol van a nagámiság, hol a nagámizmus, ha már ennyire elmélyedtünk az izmusokban? Mit csinálnak a nagámisták, a nagámiánusok? És persze, hol keressük a kiindulópontot e művészet megértéséhez? Az anyagszerűségben talán? A különösen szép, jól faragható, tömbszerűségükben, felületi megjelenésükben egyaránt kifejező fafajtákban, a feketedióban, a mahagóniban?

      Időjelek. Negyven éves a Pécsi Galéria

      október 11, 2017|0 Comments

      Készman József
      Négy évtized éppenséggel annyi idő, amennyi elteltével az eleven, aktív, gyakran személyhez kötődő emlékezet átadja helyét a kollektív emlékezetnek. Ami közvetlen és „forró” volt (mondja Jan Assman kultúrakutató), az „hideg” kulturális emlékezetté válik, ráadásul kicserélődnek a szereplők is...

      Kortárs archaizmus – Székács Zoltán festményei

      október 9, 2017|0 Comments

      P. Szabó Ernő
      Székács Zoltán a kortárs művészek azon, sajnos egyre kisebb létszámú csoportjába tartozik, akik tudnak és mernek is szép képeket festeni. Mégpedig úgy, hogy magának az anyagnak a törvényszerűségeiből, sajátosságaiból indul ki, az anyagot hagyja élni, dolgozni, mondhatni csak időnként korrigálva a folyamatokat.

      Art MArket