Rovatunk cikkei csak az uM Online-on olvashatók, nyomtatásban nem jelennek meg.

A manipulálhatóság leképezése
Beszélgetés Batykó Róberttel Rhombus Head című kiállítása kapcsán

2020-03-31T22:01:01+00:00március 31, 2020|ONLINE|

Sirbik Attila
A művészi szerepvállalás pedig azért kérdéses, mert nem vagyok meggyőződve a kortárs művészet társadalomformáló potenciájáról. Ez talán összefügg azzal, hogy a kortárs művészet helye és szerepe meglehetősen tisztázatlan a jelenlegi társadalmi berendezkedésben, és elképzelhető, hogy legalább ennyire tisztázatlan marad az ezt követőben is, persze jobb lenne, ha az egy kevéssé materialista alapra épülne majd fel.

A manipulálhatóság leképezése
Beszélgetés Batykó Róberttel Rhombus Head című kiállítása kapcsán bejegyzéshez
a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

Fedőneve: Sólyom
Kudász Gábor Arion: WORKOUT – a fine sense of patriotism

2020-03-28T18:02:24+00:00március 28, 2020|ONLINE|

Cséka György
Ha eltekintünk az alkotó szöveges és szóbeli intenciójától, mindössze képeket látunk fiatalokról, akik többé-kevésbé akrobatikus mutatványokat végeznek. A fotók, ahogy a videó is, hasonlít minden patrióta vagy nem patrióta tömegrendezvényre, mutatványra, kötődjön bármilyen rendszerhez, ideológiához, korhoz, divathoz.

Fedőneve: Sólyom
Kudász Gábor Arion: WORKOUT – a fine sense of patriotism bejegyzéshez
a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

Vasbugyik, fétisek, maszkok
A vágy titokzatos tárgya - Rabóczky Judit és Verebics Ágnes közös kiállítása

2020-03-18T20:22:52+00:00március 18, 2020|ONLINE|

Csordás Lajos
A tárlat két helyiségében vasból hegesztett bugyik és fűzők, szoborba formált menyasszonyi ruhák, fémlapokra festett erényövek, maszkos női fejek és női fétistárgyak voltak láthatók – eredetileg március 20-ig.

Vasbugyik, fétisek, maszkok
A vágy titokzatos tárgya - Rabóczky Judit és Verebics Ágnes közös kiállítása bejegyzéshez
a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

Selected Life
Vály Sándor kiállítása

2020-03-14T15:53:58+00:00március 14, 2020|ONLINE|

Fekete Dénes
A művész számára az alkotás lételméleti kérdéseket feszeget: a halállal való szembenézés, a szerelem megélése, az egyedüllét, az önmagunkkal való párbeszéd témaköre jelenik meg a fekete-fehér történetekben. Az egyetlen ember, aki megjelenik a vásznon, az maga a művész, a többi szereplő mindig valamilyen karaktert jelenít meg.

Selected Life
Vály Sándor kiállítása bejegyzéshez
a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

Talán csak nosztalgia…
Homeless Between Yestermorrows

2020-03-11T13:01:43+00:00március 10, 2020|ONLINE|

Schneller János
Fridvalszki kiállítása illeszkedik abba a sorba, melynek kiállítóit szintén a múlt utópisztikus jövőképeinek reflexiója foglalkoztatja, azaz, akik a beteljesületlen utópiák múltbaveszésének nyomán maradt ürességre, avagy az azokat felváltó disztópiák kijózanító, de leginkább kiábrándító realitására és jövőtlenségére reflektálnak.

Talán csak nosztalgia…
Homeless Between Yestermorrows bejegyzéshez
a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

A nonhumán művészet és a technoszféra esztétikája
Poszthumanista elméletek

2020-03-04T18:20:17+00:00március 4, 2020|ONLINE|

Horváth Márk
A Nonhuman tehát nem csak az ember fogalmának és esztétikai megjeleníthetőségének dekonstruálására vállalkozik, hanem elsősorban az ember technológiai környezetének érzékeny bemutatását viszi véghez, miközben a természet és a kultúra elkülöníthetőségét is meghaladja a technoszféra vagy mechanoszféra természetkulturális viszonyainak felvillantásával.

Alkotóként mindig kötéltáncot járunk
Interjú Szász Lillával Üdvözlet új otthonomból c. kiállítása kapcsán

2020-03-02T14:07:09+00:00március 2, 2020|ONLINE|

Sirbik Attila
Szász Lilla Üdvözlet új otthonomból című fotóprojektjének kiindulópontja az afrikai portugál gyarmatokról (Angolából, Mozambikból, Guinea-Bissau-ból, Cape Verde-ből és São Tomé e Príncipe-ről) 1975-ben közel 800 ezer portugál állampolgár, úgynevezett retornado, állami segítséggel véghezvitt visszatelepítési története.

Harminc nap alatt a szív körül
Kaliczka Patrícia kiállítása a Viltin Galériában

2020-02-20T15:19:20+00:00február 20, 2020|ONLINE|

Tayler Patrick Nicholas
Kaliczka második, Viltin Galériában megrendezett egyéni kiállításán évek óta érlelődő, érzékelhetően többször átalakított festmények kerültek narratív összefüggésbe. A művek fókuszát az önvizsgálat – az én különböző művészettörténeti-archetipikus előképekben való feloldása – jelenti.